Uncategorized

Het opbouwen van jou ideale lichaam, hoe doe je dat?

Het Opbouwen van jou ideale lichaam, hoe doe je dat?

Laat ik beginnen te zeggen dat vet verliezen en spiermassa opbouwen een lastig en langzaam proces is. Zelfs als je al jaren aan krachttraining doet en zeker als dit jaren zijn van ineffectief trainen, eten, drinken en niet de juiste dingen doen.

Je wilt niet weten hoeveel tijd en energie ik in de gym heb verspild. Ik heb jarenlang plezier gehad en heb er geen spijt van maar wat had het sneller en beter gekund.  Vooral als ik toen de kennis had van nu. Dus geloof me dat het veel sneller en beter gaat als jij start met de juiste dingen doen

Ken je dat gevoel van frustratie? Je doet zo hard je best maar ziet na maanden hard werken weinig vooruitgang. Je lichaam verandert niet terwijl je het idee hebt dat je je training en voeding op orde hebt. Het lijkt wel alsof je stil staat, terwijl andere personen in jouw sportschool veel sneller progressie lijken te maken.

Je gaat bij jezelf te raden of je het wel goed doet. Klopt wat je doet met je training en voeding wel? Doe je het wel goed? Je raakt gefrustreerd, en raakt je plezier en motivatie kwijt. Het voelt alsof je niet vooruit komt en je denkt soms aan opgeven (wat je absoluut niet moet doen!). 

Je doet zo hard je best. Toch blijft het resultaat uit.

Je hebt het gevoel dat je alles probeert maar niets lijkt echt te werken. Je eet gezond en sport regelmatig. Toch verandert je lichaam niet zoals je wilt en hou je het gevoel dat je niet het maximale eruit haalt. 

Fitter, sterker, slanker, strakker, gezonder, meer spieren. We horen ze allemaal dagelijks. Wat je fysieke doel ook is, de vraag is: hoe krijg je dit voor elkaar? 

Veel mensen die ik spreek voelen zich onzeker, zitten niet lekker in hun vel, voelen zich ongezond, hebben niet het lichaam waar ze van dromen, of vinden zichzelf te dun of te dik. 

Ze kunnen hun kinderen niet meer bijhouden, hebben een laag libido, voelen zich niet meer aantrekkelijk, hebben weinig energie, ze balen van hun lichaam. Dit wekt onzekerheid, frustratie en in veel gevallen angst op. 

Jij wilt er niet alleen beter uitzien, maar jij wilt je ook beter voelen. Je wilt jezelf sterker en zelfverzekerder voelen. Je wilt jou lichaam onder controle hebben

Hoe zou jij je voelen over een jaar als je:

  • Nu blijft gissen wat wel en niet goed is, met als gevolg weinig tot geen resultaat
  • In de gym je tijd en energie blijft verspillen en lichamelijk niet vooruit komt
  • De verkeerde dingen blijft eten, teveel of te weinig eet, geen vet verbrand, maar juist vet aankomt
  • Zelfvertrouwen daalt, je niet lekker in je vel zit en niets lijkt te lukken in je leven
  • Nog steeds op hetzelfde punt staat als waar je nu bent

Hoe zou jouw leven veranderen als je:

  • Exact weet wat je wil bereiken en de tools hebt om dit zo effectief en efficiënt mogelijk te doen
  • Regelmatig progressie maakt zowel qua kracht en je fysiek, en daar nog meer motivatie van krijgt
  • De juiste balans weet qua voeding. Je eet wat je lekker vindt en verliest toch regelmatig vet
  • Mentaal lekker in je vel zit. Zelfverzekerd bent. Je voelt je alsof je de hele wereld aan kan
  • Over 6 tot 12 maanden jouw ideale lichaam hebt waar je trots op bent

Wil je:

  • Nooit meer bang zijn om “slechte” dingen te eten of naderhand een schuldgevoel te hebben
  • Nooit meer jezelf uithongeren en maar hopen dat je vet verbrand
  • Nooit meer die taart overslaan op een verjaardag omdat je bang bent dat je meteen vet aankomt
  • Nooit meer te horen krijgen dat je niet “gezellig” bent omdat je alleen maar wortels eet
  • De juiste balans, eten wat je lekker vindt waardoor het niet voelt als een dieet 
  • Een gezonde leefstijl hanteren waarbij ook ruimte is voor wijn, chocola en andere lekkernijen 
  • Keuze hebben uit alle voedingsproducten, dus geschikt voor vegetariërs en vlees/vis eters
  • Weinig beperkingen. Ruimte voor genieten zodat je consistent kan zijn op de lange termijn (dat is namelijk wat resultaat geeft!)
  • Nog en leven hebben naast sporten en op je voeding letten

Wil je daarnaast:

  • Nooitmeer uren op een cardio apparaat staan om calorieën te verbranden (die je er aan de andere kant weer aan vreet)
  • Geen tijd en energie meer verspillen en lichamelijk niets vooruit komen

Investeer op de juiste manier in jou lichaam en je zult er voor worden beloond

Doe het voor jouzelf en niet voor een ander

Hoe dan?

Wat je in ieder geval wel kunt doen zijn de volgende basisregels hanteren als fundering voor jou ideale lichaam:

Stel een (realistisch) doel en maak een plan om dat te bereiken

Dit moet je doen qua training:

  1. Begin met krachttraining, minimaal 3 keer in de week
  2. Zorg voor goede begeleiding met een goed trainingsschema met progressieve opbouw
  3. Focus je op goede techniek, gewicht volgt dan vanzelf
  4. Train hard, effectief en vooral slim
  5. Zorg dat je sterker wordt over tijd, resultaat zal zijn dat je spiermassa op bouwt.

Dit moet je doen qua voeding:

  1. Zorg dat je eet in een klein calorieoverschot (meer calorieën dan je nodig hebt) om spiermassa op te bouwen en een klein calorie te kort om tevens vetmassa te verliezen. De keuze is afhankelijk van jou uitgangspositie en doelstelling.
  2. Zorg voor voldoende proteïne (1.8-2.5 gram/kg lichaamsgewicht per dag)
  3. Eet 80-90% van je voeding “clean” om vet toename te beperken
  4. Eet 400-600 gram groenten per dag.
  5. Weet wat je naar binnen schuift op een dag.

Om aan bovenstaande punten een goede invulling te geven kan ik altijd hulp bieden.

Zorg er verder voor dat je voldoende kwalitatieve nachtrust krijgt (zeer belangrijk!).

Probeer stress te beperken.

Doe dit langere tijd consistent en jij gaat 100% zeker resultaat behalen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.